2016. október 26., szerda

Felnőnek a gyerekek

Holnap nagykorú lesz a kicsi fiam is. Nehéz megélni- nekem különösen- hiszen egy korszakot lezárunk az esti órákban, nincs több "gyerek" a családban, mert a legkisebb is felnőtt lesz immár.
Ismerem a mondást, hogy : mindenki valójában addig marad gyerek, amíg élnek a szülei és ezt én is tényleg így gondolom, de mégis más minősége lesz a dolognak. Ezt már ő is érzi. Épp ma említette, hogy nem akar felnőni, nem örül igazán a nagykorúságnak( legbelül biztosan) és ha lehetne, visszatekerné egy kicsit az idő kerekét is, hogy újra gyerek lehessen, másképp dönthessen néhány helyzetben. Ma már máshogy lát dolgokat, és ez az idő előrehaladtával egyre inkább így lesz.
Képtalálat a következőre: „gyermek”Milyen sokat várunk ettől a születésnaptól! Ha megkérdezem a fiatalokat  a neves nap után, hogy mi változott az életükben, a válasz mindig az: SEMMI! Persze viccesen én csak annyit mondok: de, már teljes jogon büntethető vagy! Amúgy valóban semmi!

Én is nagyon vártam ezt az évfordulót, vártam a csodát, a "megvilágosodást", de nem jött... Tettem a dolgomat tovább és valójában ezzel lettem igazán felnőtt. Jó volt gyereknek lenni, de nem szeretem kevésbé a felnőttségemet sem: nagyszerű dolog, hogy azt tehetem, amihez értek, amit mindig is tenni akartam, hogy megvalósulhatnak az álmaim- kisebbek, de néha nagyobbak is- és ezt elsősorban magamnak köszönhetem, nem elfelejtkezve a körülöttem lévő segítőkről. Hiszen nem vagyunk egyedül sosem, csak észre kell venni a segítő kezeket, vállakat, hangokat.

A mai 18 évesemnek is csak ezt tudom üzenni: ne bánd, hogy vége a gyermekéveknek, hiszen szüleidnek mindig az a kisfiú maradsz, aki 2 évesen az asztal alatt duzzogott és humorával megnevettetett- néha egyszerre-, aki szeretetével még a jéghegyet is megolvasztotta volna, kamaszként kíméletlen kritikájával időnként mindenkit helyrerakott és sokáig egy picit sem bízott magában. Mert egy korszak lezárult ugyan, de helyette megnyílt egy másik: a lehetőségek csak Rád várnak, merj belevágni és higgy Magadban! Gyönyörű évek előtt állsz, sok élmény, szeretet, siker és persze nehézség is jön természetesen, de ne félj tőlük! Minden úgy lesz jó, ahogy történni fog, hidd el! Mi itt vagyunk, ha kellünk, Melletted vagy a háttérben, de nem leszel egyedül!

Képtalálat a következőre: „gyermek”
                                                                Isten éltessen Kicsim!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése