2015. február 2., hétfő

Felvételi előtt

Örök dilemma, mikor teszek jót a gyermekemnek: ha terelgetem a pályaválasztásban vagy hagyom, hogy járja a saját útját?...
Nekünk, szülőknek okosnak lenni ebben a kérdésben, pedig manapság még nehezebb, hiszen rengeteg olyan tényező befolyásolhat a tisztán látásban, amivel korábban- sok évvel ezelőtt- még nem kellett számolni a szüleinknek...
Manapság az olyan hivatások, szakmák, amikre régen felnéztünk és kvázi biztos megélhetést biztosítottak a művelőiknek- nos ezek ma már nem azt adják egzisztenciálisan sem és anyagilag sem.
És hát valljuk meg őszintén: kevés szülő méri fel reálisan gyermeke képességeit...így pedig nagyon nehéz valóban jó tanácsokat adni.

Hogyan legyen "okos", körültekintő a mai szülő? Jó kérdés!

Elsődleges szempont- legalábbis nekem-az a jó, ami a gyereknek is jó, azt fogadom el, amit igazán szeretne. Számomra példaként a szüleim példája áll: ők mindig csak támogattak, tudom sokszor erőn felül is, hogy az lehessek, ami mindig is szerettem volna. Bár édesapám felvetette, hogy talán mást is ki lehetne találni, de hajthatatlan voltam- én csak az orvosira megyek. Persze akkor még ezekkel a felvételi tárgyakkal máshová nem is mehettem volna. Szegény feje! Csak kicsit féltett az egész megmérettetéstől! Hitte is, meg nem is, hogy sikerülhet! De mellettem állt mindvégig!

Most, hogy a nagyobbik gyermekem is választás- mi több pályaválasztás előtt áll- én sem tehetek mást, mint hogy támogatom teljes mellszélességgel mindenben!
Lehet észérveket felsorakoztatni a választása ellen és mellett, egy a fontos, Ő AKARJA EZT, ne más! Az ő választása legyen, amit aztán, ha kell módosíthat természetesen! De ha meg sem próbálja- pedig erre készül hosszú évek óta- csak azért, mert "ebből nem lehet megélni", a szüleimet hazudtolnám meg, ha emiatt lebeszélném. Azt az ÖRÖKSÉGET, amit Tőlük kaptam. Hogy hittek bennem!
Én is hiszek a gyermekeimben, a választásukban és abban, hogy megtalálják és megállják a helyüket a világban.

Már csak azért is, mert Vekerdy Tanár Úr szerint csupán 3 dolog kell a fiataloknak, hogy boldoguljanak az Életben: nyelvtudás, számítógépes ismeretek és jogosítvány. A többi már csak ráadás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése