2014. augusztus 30., szombat

Sétáltunk a gáton- a kutyám és én...

A kutyusunk -immár 7 éve a család tagja- napi rutinja a séta, többnyire a gáton. De most én mentem vele, mindkettőnkre ráfért a mozgás és a kikapcsolódás.
Korábban többször volt alkalmam vele menni, de az utóbbi időben az együttlétünk ritka lett, mint a fehér holló. Soha nem viszem a telefonomat- ez az idő csak rólunk szól- de most egy fontos hívást vártam, így velem jött a készülék is. ( Kissé macerás volt végig a kezemben tartani, mert zseb és táska nélkül kissé nehéz a pórázt és az elengedhetetlen zacskót is fogni egyszerre.) De nem bántam meg.
 Eddig is tudtam, de most be is bizonyítom, hogy nálunk is tud bárki találni hasznos gyógynövényeket!
"kutya"meleg van
"kutya ül a fűben"
A séta során legalább hatféle növényt láttam, van, amelyik a másodvirágzását éli éppen, de ugyanolyan jól lehet használni ilyenkor is.  Egy egész patika összeszedhető a gát oldaláról. 
 Van itt cickafark : nem csak nőknek, apróbojtorján: a torok gyógyítója, vadtátika-gyújtoványfű: az epének, csalán természetesen: a gyulladásokra, tisztítónak, cikória- katángkóró: az emésztésre, a galajok közül a tejoltó virít most éppen: de a mirigyekre ez is nagyon jó, orbáncfű- amit én kifejezetten nagy kincsnek tartok: nyugtató, külsőleg-belsőleg használható, gyulladáscsökkentő- ízületekre is. De ha keresek, találok kanadai aranyvesszőfüvet: a tisztítókúrákhoz, és persze az útifüvek minden fajtáját: sebekre, köhögésre stb.
Következzen néhány fotó bizonyítékként az előbbiekről. Ezek persze önmagukban nem elegendőek ahhoz, hogy valaki teljes bizonyossággal tudja gyűjteni a növényeket, de nagyon jól inspirálhatnak arra, hogy nyitott szemmel járjunk a környezetünkben. :) 
Két sárga csoda
Vadtátika
Cickafark : nem csak nőknek
Csalán- mi más?

Mezei katáng- vad cikória
Legvégül egy -szerintem-szép kép a nap végéről...:)
A napraforgók is alszanak már...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése