2018. július 20., péntek

6. nap- itt a jó idő!

2018.06.30.
Tegnap végre az idő nyári arcát mutatta és nekem haza kellett mennem...Nem mondom, hogy nem sajnáltam... Zoli addig itt dolgozgatott, festett, de persze pihent is mellette 😊
Ma ismét csodás reggelre ébredtünk, nincs túl meleg, fújdogál a szél is, de kellemes az idő. Erre vártam, amióta kijöttünk! Ma Zoli ment vissza beváltani egy korábbi ígéretét, így egyedül vagyok ismét.
Találtam magamnak feladatot, és Ő is adott- természetesen, csak "ha van kedved hozzá...". Kitaláltam, hogy ideje füvet nyírni- a sok eső megtette a magáét-, rendbe tenni a kertemet, végül az egész portát felfrissítettem kissé! Kifejezetten jól néz ki!
Zoli pedig felvetette, mielőtt elmenet, hogy esetleg fessem le az Általa tegnap előkezelt fém dolgokat, polcokat, állványokat. Ezt is megcsináltam még délelőtt.
Gyors ebéd- saját otthoni spenót hagymával, fokhagymával, paprikával, köretnek egy kis kuszkusz, valamint citromos-meggyes sör hozzá.

Most itt ülök az új kerti padon és élvezem a helyzetet. 😉 Ebéd alatt hosszú
percekig figyeltem egy tollászkodó madarat a kertben. Mint mindent, ezt is megpróbáltam megörökíteni, de sajnos kevés sikerrel. Az a jó az ilyen "pihenő üzemmódban", hogy nem megy el az időm felesleges dolgokra, internetes szörfözésre, tévézésre, stb. HA élvezem a fák susogását, a napfényt és közben behunyom s szemem és így telik az idő, az is a pihenésért van, vagyis értem...

Idekint is megpróbálok a "NO WASTE" elvei szerint létezni, bár nem megy könnyen, hiszen bármit beszerzünk menet közben, többnyire csomagolva van. Itt azonban erőteljesen megvalósul az újrahasznosítás és újrahasználás elve is, mindenből továbbgondolunk valamit. Zoli különösen jó ebben!A többi alapelven is dolgozom, hogy egyre inkább érvényesüljön- az utasítsd vissza (refuse), használd újra (reuse), hasznosítsd újra ( recycling),csökkentsd és komposztáld!
Bea Johnson erről szóló könyve fantasztikusan magával ragadott, hihetetlenül felszabadító érzés lehet olyan egyszerűen, minimál módon létezni. Néha én is erre vágyom! Nem kell a "körítés", az "egyszerűbb jobb" számomra is hiteles és igaz. Azon vagyok, hogy ezt elérjem, de még messze a cél!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése